Chai Latte

Tänkte dela med mig av mitt "egna" recept på chai latte (har faktiskt inte kollat på ett annat recept men det är ju inte jag som kommit på grejen chai latte så därför skrev jag "egna", nu vet ni) det är mycket enkelt och mycket gott, smakar jul.

Först går du och köper hemköps "löschaite" (finns bredvid "påsteerna"). Köp även med lite mjölk.
Koka upp vatten och lägg i lagom mycket löste i en såndär grej-man-lägger-löste-i, låt det stå ett par minuter. Under tiden du väntar på det skummar du mjölken i den där espressomaskinen som du inte har men som jag turligt nog har (orka koka och vispa). Alternativt kokar du upp mjölken medan du vispar den, blir ungefär samma effekt. När du gjort detta värmer du teet igen och häller i så mycket socker du önskar (sockret drar fram smakerna bättre). Sen är det bara att hälla i den skummade mjölken i teet och voila! Nu har du gjort ditt alldeles egna chai latte! Btw, använd lika mycket vatten som mjölk!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det ska jag absolut testa på en kylig decemberdag framöver!

2009-11-16 @ 17:50:49
URL: http://pinksheep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0