Första advent

God morgon, säger jag för jag har bara varit uppe i en timme. Inte bra. Det är första advent, inga adventsljusstakar eller stjärnor i fönstren, inga nybakta pepparkakor eller lussebullar, ingen julkänsla för fem öre. Om en och en halv timme går bussen till stan där jobb till kl 22.00 väntar. Just idag suger det. Okej jag kunde tackat nej, men det känn gött i december då lönen kommer. Men att ingen annan än jag verkar bry mig om att det är första advent gör mig ganska arg. Vägen till julen och själva julafton är för mig det bästa som finns, det viktigaste på hela året. Älskar verkligen jul och allt som har med jul att göra, snö, julpynt, lussekatter, pepparkakor, familjekänslan, den är nog störst ändå. Jaja, får ta ett snack med mamma och pappa, nu jäklar!

Måste bara tillägga att pappa för några dagar sen frågade om det verkligen var nödvändigt att julpynta i år, jag bara tittade på honom och skakade på huvudet, nä julpynt ska man ha, för tusan.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skriv mer i bloggen Hanna, jag väntar på inlägg här! :)

2009-12-15 @ 20:39:37
URL: http://pinksheep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0