Snälla, låt det bli jul

Julkänslan har nu kommit och tagit över efter hösten. Musiken, mörkret och de små snöflingorna som faller då och då. Jag vill verkligen ha december nu. Första advent, andra advent, tredje advent och fjärde advent. Lussekatter och pepparkakor, glögg och varm choklad. Julkänsla är bland det bästa som finns. "It's getting dark, too dark to see, feels like I'm knockin on heavens door". Blundar jag och spelar Dylan's akustiska version av Knockin on Heavens Door så försvinner jag till jullov och svävar bland granar, paket, ljus och mörker. Jag längtar till första lussebullen, första disneyfilmen och första december. Just nu finns inget jag önskar hellre än att november ska försvinna och att december ska komma. Akustisk musik, jullåtar, värme, kyla, gemenskap och snö. Snöbollskrig, snögrottor, lyktor och rosiga kinder. Pulka, tefat och varm o'boy i backen. Julstädning, julklappsjakt med en stor kundvagn på bergvik. "Julen är här" ekar i huvudet och inget, inget är så bra som julen. Kom nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0